Мета і завдання методичної роботи
Методика є
галуззю педагогіки й разом з дидактикою покликана вирішити загальнопедагогічну
задачу: підвищення ефективності й удосконалення навчально-виховного процесу на
сучасному етапі розвитку суспільства.
Завдання
методичної роботи:
•
поглиблення, переосмислення, переорієнтація, трансформація раніше набутих
філософсько-педагогічних знань відповідно до концептуальних основ та принципів
розвитку національної системи освіти, створення інноваційної освітньої системи;
•
вивчення теорії й методики навчання і виховання, етнопедагогіки, психології,
досягнень науки з певного фахового напрямку, оволодіння сучасною методологією;
•
впровадження в навчально-виховний процес новітніх теоретичних розробок,
передового досвіду, сучасних педагогічних технологій;
•
організаційна, педагогічна та змістовна підтримка експериментальної та
інноваційної діяльності педагогів;
•
створення умов для зародження, оцінювання та загальношкільного використання
цінного педагогічного досвіду;
•
систематичне інформування педагогів про нові орієнтації щодо змісту й методики
навчання й виховання, вивчення державно-нормативних документів про освіту;
•
глибоке осмислення керівниками методичних об'єднань, творчих об'єднань вчителів
завдань, змісту, структури та організаційних основ реалізації вимог програм,
посібників;
•
виявлення та практичне використання сучасних способів діагностування учнівської
успішності, виховання учнів;
•
вивчення стану навчальних досягнень учнів, рівня якості уміння, вихованості
учнів, виявлення труднощів у роботі;
•
вивчення, узагальнення та пропаганда перспективного досвіду вчителів;
•
вивчення і використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної
науки;
•
спонукання і сприяння виробленню у педагогів бажань і вмінь навичок самостійної
роботи з метою безперервного підвищення своєї кваліфікації і вдосконалення
педагогічної майстерності;
•
активізація та всебічний розвиток творчих здібностей педагогів, формування в
них зацікавленості сучасними науковими ідеями, дослідницькою та експериментальною
роботою;
•
допомога у творчій розробці навчальних планів, програм, проектів з певного
фахового напряму;
•
організація та стимулювання громадсько–педагогічної діяльності педагогів.
Сучасна
дійсність ставить перед педагогом завдання поновлення і поповнення своїх знань
по широкому колу питань, які в сукупності повинні стати змістом
навчально-методичної роботи. Це розширення кола інтегрованих, загальноосвітніх
і загальнокультурних знань, філософських, методологічних, соціологічних,
культурологічних, правових, економічних, технологічних, психологічних.
|