Вхід Головна Мій профіль Вихід

CАЙТ УЧИТЕ
ЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ,
ЛІТЕРАТУРИ та ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ,
заступника директора з НВР
Слов'янської ЗОШ І-ІІІ ст. 15

ЄФРЕМОВОЇ МАРИНИ МИКОЛАЇВНИ

Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

На допомогу вчителю

Головна » Статті » Статті з методики викладання » Світова література

Структура уроку в старших класах

Структура уроку в старших класах

          У старших класах структура уроку, як правило, ускладнюється, бо змінюються завдання уроку. Структура уроку повинна допомогти реалізувати художній твір: прочитати, визначити складові частини, глибоко зрозуміти, об’єднати для цілісного аналізу і зуміти самостійно дати йому об’єктивну оцінку.

         Структура уроку, на якому проводиться аналіз художнього твору, залежить і від обсягу твору.

         Учитель має скласти ланцюжок навчальних ситуацій. Наприклад, твір невеликий (1 год.):

1)    підготовка до сприйняття;

2)    читання;

3)    навчальна пауза;

4)    підготовка до аналізу прочитаного;

5)    аналіз твору;

6)    підсумки.

Якщо вчитель використовує спосіб „услід за автором” (цілісний аналіз за розвитком дії), то ланцюжок має такі ситуації:

1)    точне і виразне читання фрагмента художнього твору;

2)    словникова робота;

3)    бесіда;

4)    дослідницька діяльність.

     Ці елементи будуть повторюватися кілька разів, щоб учителеві здійснити свій задум.

         Нові форми уроків, які може вибирати учитель:

- урок-зустріч;

- урок-прощання;

- урок пам’яті;

- урок-диспут;

- літературний музей;

- кафе;

- салон;

- урок-прес-конференція;

Такі уроки вимагають нових навчальних ситуацій.

Структура уроку, на якому вивчається біографія письменника:

        I. Літературна 5-хвилинка (вірші, присвячені письменнику).

        II.Тема, її мотивація.

        III. Епіграф, як ключ до теми (навчальна мета уроку).

        IV. Робота з портретом письменника.

        V. Лекція вчителя з колективною роботою учнів: творча група виразно читає уривки художніх творів, вірші, презентує книжки письменника і літературу про нього; усі інші – слухають лекцію, відповідають на питання, складають план, записують тези лекції, епіграф уроку.

При підготовці оглядового уроку можна імпровізувати, але продумувати доцільність навчальних ситуацій. Обов’язковим лишаються такі етапи уроку, як домашнє завдання та підсумок уроку.

У методиці викладання літератури існують суперечки щодо того, чи повинні учні готувати домашнє завдання з літератури. Л.Ф.Мирошниченко вважає, що читання художніх текстів – головне домашнє завдання з літератури, що сприяє успішному виконанню завдань на уроці: аналізу художніх текстів, складанню планів, роботи з цитатами, вивченню напам’ять.

Широко слід використовувати відео- та аудіо-матеріали.

Категорія: Світова література | Додав: efremova-marina (24.10.2011)
Переглядів: 2079 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Звіримо час

Думки відомих
Пошук
Корисні посилання
СайтМетодсоветОсвітній порталПереводчик онлайн�������-����
Відеоуроки
Сайт Сайт
Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz