Завдання 1
Чи можна ці
речення назвати текстом? Чому? Сформулювати основну думку, визначити тему.
Числа
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12..., які використовуються при лічбі
предметів, називають натуральними.
Наприклад,
числа 24, 60, 365, 1 000 000 — натуральні числа.
Зазначимо,
що не всі числа, якими ти користуєшся, - натуральні. Так, числа 0, 1/2, 1/3 не
є натуральними.
Найменшим
натуральним числом є число 1. Однак найбільшого натурального числа не існує.
Завдання 2
Прочитати. Визначити тему та
мікротему тексту. У якому стилі написано цей текст?
Як
дім будують із цегли, а слова складають з літер, так натуральні числа
записуються за допомогою спеціальних значків, які називаються цифрами. Цих
цифр десять 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Натуральні числа записані однією
цифрою, називають одноцифровими, двома — двоцифровими, трьома — трьоцифровими
і т. ін. Взагалі в математиці всі числа, крім одноцифрових, називають
багатоцифровими.
Завдання 3
Прочитати. Визначити тему та основну думку тексту,
поділити текст на абзаци.
У
місцях, де жили стародавні люди, археологи знаходили предмети з вибитими
пратами, подряпаними рисочками, глибинними зарубинами. Ці знахідки свідчать
про те, що вже в кам'яному віці люди вміли не тільки рахувати, а фіксувати
(«записувати») результати своїх підрахунків.
Завдання 4
Прочитати. Визначити тему та основну
думку тексту, поділити текст на абзаци.
Найвидатнішим
досягненням людства є сучасна десяткова позиційна система числення. За
допомогою цієї системи записують як завгодно великі числа, використовуючи лише
десять різних цифр. Таке можливо тому, що одна й та сама цифра має різні
значення залежно від її позиції в числі. Цифри 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
називають арабськими. Однак араби лише розповсюджували систему, створену
індусами. Деякі племена і народи використовували інші позиційні системи числення.
Наприклад, індіанці маца використовували двадцяткові систему, а стародавній
народ шумери — шістдесяткову.
Завдання 5
Прочитати. Визначити тему та основну
думку тексту.
Сліди
двадцяткової системи можна віднайти в деяких європейських мовах. Так,
французи замість «вісімдесят» кажуть «чотири рази по двадцять». Розбиття
однієї години на 60 хвилин, а однієї хвилини на 60 секунд — приклад явного
спадку шістдесяткової системи. Загальна кількість пальців на руках і на ногах
стала основою для створення двадцяткової системи.
|