Вхід Головна Мій профіль Вихід

CАЙТ УЧИТЕ
ЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ,
ЛІТЕРАТУРИ та ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ,
заступника директора з НВР
Слов'янської ЗОШ І-ІІІ ст. 15

ЄФРЕМОВОЇ МАРИНИ МИКОЛАЇВНИ

Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Сьогодні в Україні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Конкурси
Сайт Сайт
Про погоду
Погода в Україні
Моя планета
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

На допомогу вчителю

Головна » Статті » Українська мова » Синтаксис. Пунктуація

Безсполучникове складне речення. Смислові відношення, інтонація, розділові знаки

Автор: Сидоренко Любов Олексіївна, учитель-методист, методист-кореспондент кафедри методики мов та літератури ІППО КУ ім. Б.Д.Грінченка.

Тема. Безсполучникове складне речення. Смислові відношення, інтонація, розділові знаки у безсполучниковому складному реченні.

Очікувані результати.

Після уроку учні зможуть:

- визначити безсполучникові складні речення як окремий тип складного речення;- зясовувати специфіку будови і смислові зв’язки у безсполучниковому реченні;- відрізняти безсполучникові складні речення від інших складних речень;-   правильно інтонувати безсполучникові складні речення;- правильно розставляти розділові знаки у безсполучникових складних реченнях;- правильно вживати безсполучникові складні речення у мовленні.

Тип уроку: інформаційно – ігровий проект.

Наочність: схеми, таблиці, роздатковий матеріал, посібники „Складні речення”, відео –  та аудіо – матеріали, різнокольорові картки.

                                                                                                         Епіграф:

Сьогодні я маю право назвати себе щасливим.

Я пізнав творчу радість

 Хід уроку

1.     Організаційний момент.

Вступне слово вчителя.

Шановні діти! На попередніх уроках ми працювали над темою „Складне речення”. Сьогодні ми маємо закріпити, узагальнити вивчене; зробити все можливе, щоб побачити, які прогалини є, над чим слід ще попрацювати, тому пропоную швидкий темп роботи.

   Сьогоднішній урок – незвичайний: ви ознайомитеся з новою технологією навчання – інформаційно – ігровим проектом. Цей метод базується на активній самостійній діяльності учнів – індивідуальній, парній або груповій. Проектування передбачає розв’язання учнем або групою учнів якої – небудь проблеми, а також вміння застосовувати набуті знання на практиці. Під час роботи над проектом ви будете досліджувати, виконувати творчі завдання, аналізувати, узагальнювати, робити висновки. Усе це дасть змогу отримати очікувані результати. Але перш, ніж перейти до вирішення проблемної теми нашого уроку, ми пригадаємо попередньо – вивчений матеріал.

2.     Мозковий штурм.

-       Які речення називаються складними?

Навести приклади.

-       Які типи складних речень ви знаєте?

-       Які типи складних речень ми вже розглянули на попередніх уроках?

(Складносурядні і складнопідрядні)

                 Ознаки цих речень ми зараз повторимо.

       Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.

 3.     Індивідуальна робота.

До дошки йдуть два учні і виконують завдання, яке отримали.

Завдання: проаналізувати складносурядне і складнопідрядне речення за опорною схемою.

Речення:

1)    Скоро прийде весна, і у поле знов покличуть мене журавлі. (А. Малишко).

2) Мені здається, що пейзажі в нас на Україні якоїсь приголомшливої краси й величі. (Ю. Яновський).

У той час, коли два учні виконують індивідуальне завдання, останні учні класу виконують завдання в парах.

Завдання для класу: з допоміжної літератури (преси) виписати складносурядні та складнопідрядні речення.

   4.     Оголошення теми уроку та очікуваних результатів.

Учитель. з цим завданням ми впоралися. Переходимо до наступного етапу уроку. Щоб визначити тему, над якою ми будемо сьогодні працювати, ви повинні виконати завдання 1, яке має назву консонантизм.(Учні виконують завдання, називають тему уроку)

     Учитель. Запишіть тему уроку в зошити. Після цього уроку ви   

     зможете...(вчитель називає очікувані результати)

     А зараз зверніть увагу на епіграф до уроку і запишіть його в зошити.

  Епіграф: Сьогодні я маю право назвати себе щасливим: я пізнав творчу радість. (Л.Д. Дмитренко)

     А чи відчуєте ви себе щасливими, про це я дізнаюся в кінці уроку.

    5.  Ажурна пилка.

     Метод „Навчаючи – учусь”(„Кожен учить кожного”)

     Учитель. Отже, тему уроку і очікувані результати ми визначили, переходимо до практичних завдань уроку, які ви будете виконувати в групах. Кожен з вас вдома розглядав певне питання. Всі ви маєте картки різного кольору. Зараз прошу вас обєднатися за кольором картки в „домашні групи” і обмінятися зібраною інформацією. Після обговорення завдання групи, ви повинні скласти опорну схему, яку ви запропонуєте іншим групам.

     А тепер зверніть увагу на зворотній бік карточки. На ньому стоїть номер. Для подальшої роботи прошу вас обєднатися за номерами карточок, тобто в так звані „експертні групи” і обмінятися інформацією, отриманою в „домашній групі”.

(Учні обмінюються інформацією, дають назви групам)

6. Мозковий штурм.

    Учитель. А зараз зверніть увагу на схему „Безсполучникове складне

    речення”.

-       Які речення називаються безсполучниковими?

-       Які смислові відношення існують між простими реченнями у безсполучниковому складному?

-       Які розділові знаки вживаються між частинами безсполучникових складних речень? Пригадайте інтонування розділових знаків.

Теоретичний матеріал ви засвоїли, переходимо до виконання практичної роботи.

         Діти! За вікном – весна – найкраща пора року. На сьогоднішньому уроці спробуємо красу природи передати словом (учні зачитують власні вірші про весну).

      7.     Конструктивне застосування теоретичних знань.

Практичне виконання завдань: 2, 3, 4, 5, 6.

8. Дослідження смислової і стилістичної ролі безсполучникових складних речень.

Учитель. Скажіть, до якого стилю належать наведені поетичні рядки?

    Сьогодні ви мали змогу працювати з текстами публіцистичного, наукового і художнього стилів.

Завдання: Сформулюйте власну гіпотезу щодо стилістичної функції безсполучникового складного речення.

9.     Розвиток творчої рефлексії.

Учитель. Підсумком нашого уроку буде творче завдання.

Завдання: переглянувши відеофільм „Києве мій”, скласти титри до кадрів фільму, вживаючи безсполучникові складні речення.

10. Мікрофон.

Учитель. Діти! Ще раз зверніть увагу на епіграф до нашого уроку. Чи вважаєте ви себе щасливими на сьогоднішньому уроці? Чого ви навчилися на уроці? (Учні відповідають)

    11. Підсумок уроку.

 Оцінювання навчальних досягнень учнів.

    12. Домашнє завдання (диференційоване):

1) доберіть 10 прислівїв, що являють собою безсполучникові складні речення; 2)  складіть зв’язну розповідь на тему «Безсполучникові складні речення». У розповіді використовуйте власні приклади.

Категорія: Синтаксис. Пунктуація | Додав: efremova-marina (09.03.2012)
Переглядів: 4238 | Рейтинг: 4.0/2
Всього коментарів: 0
Звіримо час

Думки відомих
Пошук
Корисні посилання
СайтМетодсоветОсвітній порталПереводчик онлайн�������-����
Відеоуроки
Сайт Сайт
Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz