Вхід Головна Мій профіль Вихід

CАЙТ УЧИТЕ
ЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ,
ЛІТЕРАТУРИ та ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ,
заступника директора з НВР
Слов'янської ЗОШ І-ІІІ ст. 15

ЄФРЕМОВОЇ МАРИНИ МИКОЛАЇВНИ

Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Сьогодні в Україні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Конкурси
Сайт Сайт
Про погоду
Погода в Україні
Моя планета
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

На допомогу вчителю

Головна » Статті » Українська мова » Синтаксис. Пунктуація

Основні види підрядних речень. Складнопідрядні речення з підрядними означальними та з'ясувальними

Тема. Основні види підрядних речень. Складнопідрядні речення з підрядними означальними і з'ясувальними.

Мета: ознайомити учнів з основними видами складнопідрядних речень:підрядними з'ясувальними та означальними; вчити з'ясовувати, за допомогою яких сполучників і сполучних слів можуть приєднуватися підрядні означальні реченням з головним; розвивати вміння і навички логічного мислення, робити самостійно висновки та узагальнення. Виховувати любов до мови, до рідного слова.

Обладнання: підручник, таблиця підручника, картки, ігри.

Тип уроку: урок засвоєння знань.

Хід уроку:

І. Організація класу (привітання, підготовка до уроку).

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Епіграф до уроку:

Невже народ мій мову гробить?

Не вірю я! Це не народ!

Окремі люди... Їм не знати

Сяйливих творчості висот.

І хай таких людей багато,

Але нас більше! Ми - народ!

 
Учитель. Як ви розумієте слово «мова»? Для чого ми вивчаємо мову?

1. «Мікрофон» (Учні по черзі висловлюють свою думку, підтверджують свою думку твором домашнього завдання «Хто такий патріот?»)

2. Робота з картками.

Картка 1. Зробити розбір складного речення.

Ніколи не вмре людина, яка живе для щастя майбутніх поколінь.

3. Фронтальна бесіда.

   - Що називається складнопідрядним реченням? -   З чого воно складається? -  Яке речення називається головним? А яке залежним?

         4. Робота в парах.

     Кожному учню скласти речення складнопідрядне. Визначити головне і
залежне. Обмінятися зошитами і перевірити виконання. Зробити висновок.

      III
. Актуалізація опорних знань.


            1. Робота з текстом.

Мова - така ж давня, як і свідомість. Вона є засобом спілкування серед людей. Людина може володіти кількома мовами, але найкраще, звичайно, володіє рідною мовою. Історія культур учить нас, що для всебічного розвитку нації має бути державна мова Українська мова, яка утверджується в усіх сферах життя, поступово стає мовою міжнаціонального спілкування.

Завдання: 1) Прочитайте виразно текст. 2)      Дайте заголовок. 3)      Які почуття викликає текст? 4)  Знайдіть у тексті складнопідрядні речення? 5)      Випишіть їх. 6)  У 4 реченні чим з'єднується головне і залежне? 7) Який другорядний член речення відповідає на питання кого? чого? кому? чому? кого? що? (Додаток    з'ясовує    предмет,    а    тому    і    речення    будуть    називатися з'ясувальними). 8) У 5 реченні чим з'єднується головне і залежне? 9) Який другорядний член речення відповідає на питання який? чий? (Означення   характеризує   предмет,   а   тому   і   речення   буде   називатися означальним).

Висновок.

2. Робота з підручником.

         З'ясувати, які речення називають підрядними означальними, а які - з'ясувальними.

            IV. Оголошення мети й теми уроку.

Складнопідрядні речення з підрядними з'ясувальними і означальними

  Учні повинні знати: будову складнопідрядного речення, поняття підрядні з'ясувальні і означальні, види підрядних речень, за допомогою чого з'єднується головне і підрядне, питання підр. реч. уміти: визначати головне і підрядне, визначати в тексті види підрядних речень, а також позицію підрядного з'ясувального і означального речення.

        V. Вивчення нового матеріалу.

        1. Фронтальна бесіда. - Які речення називають підрядними означальними? На які питання вони відповідають?

        - Які речення належать до підрядних з'ясувальних? На які питання вони відповідають?

            2. Записати речення, виділити в ньому головне і залежне. Визначити граматичні основи.

   Ми живемо в такій країні, де є кого любить і поважать.

             3. Виконати вправи підручника.

          VІ. Закріплення навчального матеріалу.

                1. Закінчити речення.

1) Щастя я хочу усім... (хто його заслужив) 2)      Рідну мову люблю я за те... (що вона милозвучна і проста). 3)      ... (Що минуло), те вже не вернеться. 4)      Як радію за ту людину, ... (яка допомагає людям).

           VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.


Категорія: Синтаксис. Пунктуація | Додав: efremova-marina (09.03.2012)
Переглядів: 3118 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Звіримо час

Думки відомих
Пошук
Корисні посилання
СайтМетодсоветОсвітній порталПереводчик онлайн�������-����
Відеоуроки
Сайт Сайт
Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz