Вхід Головна Мій профіль Вихід

CАЙТ УЧИТЕ
ЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ,
ЛІТЕРАТУРИ та ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ,
заступника директора з НВР
Слов'янської ЗОШ І-ІІІ ст. 15

ЄФРЕМОВОЇ МАРИНИ МИКОЛАЇВНИ

Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Сьогодні в Україні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Конкурси
Сайт Сайт
Про погоду
Погода в Україні
Моя планета
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

На допомогу вчителю

Головна » Статті » Українська мова » Синтаксис. Пунктуація

Речення. Граматична основа речення (загальне ознайомлення)

ТЕМА: Речення. Граматична основа речення (загальне ознайомлення).

МЕТА: систематизувати знання учнів про речення; удосконалити вміння відрізняти словосполучення від речення; сформувати поняття про граматичну основу речення, її функції та способи вираження; удосконалювати навички синтаксичного розбору речення; виховувати любов до рідного слова.

ТИП УРОКУ: застосування знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Письмове опитування.

- Які розділи мовознавства вивчають слово?

- Що вивчає синтаксис і пунктуація?

- Що ми називаємо словосполученням?

- Якою є будова словосполучення?

- Як зв’язані слова у словосполученні? Наведіть приклади.

- Які поєднання слів не є словосполученнями?

2. Індивідуальна робота. Викресліть такі сполучення слів, які не є словосполученнями.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1.Оголошення теми і мети уроку.

2.Евристична бесіда на основі запропонованого вчителем матеріалу. Прочитайте. У чому, на вашу думку, полягає відмінність словосполучення від речення.

Слово

Словосполучення

Речення

Сонечко

Тепле сонечко

Тепле сонечко прокидається влітку дуже рано

Руки

Мамині руки

Мамині руки – найласкавіші, найдобріші, найтепліші

Багатіє

Багатіє знаннями

Знаннями людина багатіє

 

ІV. Застосування знань,  умінь  і  навичок.

1.     Пояснення нового матеріалу. Зверніться до рубрики «Запам’ятаймо» (с.49 § 14).

2.     Робота з підручником. Виконайте вправу 84, 85.

3.     П’ятихвилинка для відпочинку. Зверніться до рубрики «Усміхнімось». (с.50).

4.     Робота з текстом. Прочитайте казку «Чому буває сумне сонце?». Користуючись таблицею (впр. 83), доведіть, що перед вами речення. Перепишіть. Підкресліть в них граматичну основу. Чи всі речення мають одну граматичну основу? Випишіть із кожного речення по одному словосполученню.

5.     Пояснення нового матеріалу. Зверніться до рубрики «Запам’ятаймо» (с.50, § 14).

6.     Робота з підручником. Виконайте впр. 86, 87.

7.     П’ятихвилинка для відпочинку. Зверніться до рубрики «Це цікаво» (впр. 88).

8.     Диктант «Перевір себе». Підкресліть граматичну основу кожного речення.

9.     Бесіда.

-         Що називає підмет кожного речення?

-         Про що повідомляє присудок?

V.Узагальнення вивченого на уроці. Оцінювання учнів.

VІ. Домашнє завдання. Запишіть уривок із будь-якого міфу, наведеного в підручнику «Українська література» (5-7 речень). Підкресліть у реченнях граматичну основу.

Категорія: Синтаксис. Пунктуація | Додав: efremova-marina (31.10.2011)
Переглядів: 2335 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Звіримо час

Думки відомих
Пошук
Корисні посилання
СайтМетодсоветОсвітній порталПереводчик онлайн�������-����
Відеоуроки
Сайт Сайт
Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz