Вхід Головна Мій профіль Вихід

CАЙТ УЧИТЕ
ЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ,
ЛІТЕРАТУРИ та ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ,
заступника директора з НВР
Слов'янської ЗОШ І-ІІІ ст. 15

ЄФРЕМОВОЇ МАРИНИ МИКОЛАЇВНИ

Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Сьогодні в Україні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Конкурси
Сайт Сайт
Про погоду
Погода в Україні
Моя планета
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

На допомогу вчителю

Головна » Статті » Українська мова » Синтаксис. Пунктуація

Складносурядне речення, його будова й засоби зв'язку в ньому

Тема:   Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому

Мета: поглибити знання учнів про складне речення, будову складносурядного  речення, засоби зв’язку в складносурядному реченні; розвивати уміння і навички розрізняти складні речення різних типів, визначити їх структуру і засоби зв’язку між простими реченнями у складносурядному; формувати інтерес до вивчення синтаксису української мови.

Обладнання: дошка, таблиця, картки, підручник.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

II. Перевірка домашнього завдання.

Диференційоване завдання за 3 варіантами:

·        8б. – вправа 21; 9,10б. – вправа 32; 11,12балів – скласти вірш чи твір-замальовку про «Прихід осені», вживаючи складні речення різних типів.

·        Гра «Мікрофон». Передаючи «мікрофон» по ряду ланцюжком, діти дають відповіді на запитання з розділу «Синтаксису» і  «Морфології»:

1.     Що вивчає «Синтаксис» ?

2.     Яке речення називається простим?

3.     Яке речення називається складним?

4.     Які типи складних речень ви знаєте?

5.     Що таке сполучник?

6.     Які типи сполучників виділяють? Назвіть приклади?

·                   Тест  для самоконтролю. – (Додаток до уроку)

III. Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку: «Складне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому».

Мета уроку: поглибити знання  про складне речення, будову складносурядного речення, засоби зв’язку в складносурядному реченні; розвивати уміння і навички розрізняти складні речення різних типів, навчитися визначати їх структуру і засоби зв’язку між простими реченнями у складносурядному.

На дошці записані речення:

Записати речення, підкреслити в кожному граматичні основи. Довести, що речення є складносурядними. Визначити, до яких розрядів належать вжиті для зв´язку їхніх частин сполучники.

1. Старенька хата сперлась дахом в сад, а вишня в стріху свої гілки горне.

2. Хай не мліють ріки і озера, і буде в них вода цілюща й чиста.

3. Хай не згаса калинове намисто, а колос наливає повне зерно.

IV. Засвоєння теоретичного матеріалу.

Слово вчителя: Складне речення, частини якого поєднані сурядними зв’язками, називають складносурядним.

Робота в парах.

Опрацюйте матеріал, проведіть взаємоопитування у формі діалогу. Робота з підручником стор. 14, на основі таблиці.

V. Закріплення знань.

·        Робота в мікрогрупах (4 особи).

Побудуйте речення за поданими схемами, запишіть в зошит.

1.      Або  =======,  або _   _   _   _  ======= .

2.      _   _   _   _  =======,  а  ________ =======.

3.      ________  _ _ _ _ _  =======,  а    _______  =======.

4.     =======   ________   _   _   _   _ ,  проте _   _   _   _   ________  =======.

·        Завдання на картці

Завдання: продовжіть речення так, щоб утворилися складносурядні речення, які складатимуть невеликий пейзаж.

1. Грім помалу стихає, і  

  2.Неподалік чулося дзюрчання води, а 

  3.Від дороги тягнуться рівно поля …

  4.За селом росте пшениця,  і  

  5.Вже й каштани розквітають навкруги,  але 

·        Прокоментуйте, як ви розумієте вислови:

Садок у вересні, що кожух у січні.

Вересень студений, але ситий.

Як вересніє, то й дощик сіє.

Серпень страву готує, а вересень подає до столу.

Вересень пахне яблуками, а жовтень – капустою.

У жовтні тільки руки мерзнуть, а в листопаді й ноги дубіють.

VI. Підсумок

«Ромашка». Зриваючи пелюстки, повторюємо поняття, закріплюємо вивчене. Учень підходить до дошки, зриває пелюстку, читає поняття і дає повну відповідь.

«Знаю – навчаюся - вмію»  - прокоментувати ланцюжок, поєднавши з темою уроку.

VII. Оцінювання.

У кожного учня на парті картка для самооцінки за усіма видами роботи, які були передбачені вчителем і виконані на уроці.

Кожен оцінює свою роботу, див. додаток.

VIII. Інструктаж домашнього завдання.

         Вправа 23 (II варіант), стор.14; §2.

Категорія: Синтаксис. Пунктуація | Додав: efremova-marina (10.12.2011)
Переглядів: 1649 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Звіримо час

Думки відомих
Пошук
Корисні посилання
СайтМетодсоветОсвітній порталПереводчик онлайн�������-����
Відеоуроки
Сайт Сайт
Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz