Пам'ятка молодому вчителю
1. Вивчай
можливості кожного майбутнього вихованця. Пам'ятай: без знання стану здоров'я
дітей неможливе правильне їх навчання й виховання. Виховання має сприяти
зціленню дитини від хвороб, набутих у попередні роки.
2. Вступаючи
в контакт з дітьми, не варто будувати зверхні стосунки з ними. Пам'ятай: навіть
малюк у взаєминах з дорослими прагне відстоювати свою незалежність. Від
спільних колективних дій учителя та учня залежить успіх усієї справи. Намагайся
частіше хвалити, заохочувати вихованців. Вивчай індивідуальні можливості й
потреби кожного з них, наполегливо оволодівай методикою педагогічної співпраці.
Карай учня лише тоді, коли без цього не можна обійтися.
3. Частіше
всміхайся. Пам'ятай: твоя усмішка свідчить про те, що зустріч із дітьми тобі
приємна; усмішка створює загальний позитивний настрій дітей.
4. Плануючи
свої перші уроки, подумай:
• Як учні
мають поводитися на уроці, які звички культурної поведінки для цього потрібно
спеціально виховувати, а які з уже наявних— лише закріпити? Пам'ятай: якщо
педагог не виховує в учнів певної системи корисних звичок, то на їхньому місці
найчастіше виникають шкідливі. З перших уроків виробляй у вихованців певний
стереотип поведінки, формуй позитивні навички.
• Які види
робіт будуть використані й виконані учнями на уроці; що необхідно зробити для
того, щоб учні виконували завдання технічно грамотно; яка спеціальна підготовка
потрібна для цього? Пам'ятай: більшість різних порушень на уроці відбуваються
через недостатню завантаженість учнів корисною, цікавою роботою. Особливо
важливими є два елементи: чого навчаться вони, виконуючи ті чи інші завдання,
та до чого привчаться в процесі цієї діяльності.
5. Важливе
завдання вчителя:
•
передбачити ситуації, які виникатимуть на уроці. Пам'ятай: помилці легше
запобігти, ніж виправити її.
6. Вчися
вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на твою думку, вони помиляються
або в тебе обмаль часу. Пам'ятай: кожен вихованець має знати, що ти його
вислухаєш.
7. Пам'ятай:
основне призначення оцінки — правильно визначити результати навчання учнів,
засвоєння ними знань, умінь та навичок, динаміку зміни успішності.
8. Однією з
важливих умов педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь комплекс
як особистої навчально-педагогічної діяльності, так і своїх колег, оцінювати
різноманітні аспекти шкільного життя, здійснювати творчий пошук шляхів
подолання труднощів у спілкуванні. Пам'ятай: ведення щоденника з перших кроків
твоєї педагогічної діяльності дасть змогу активізувати внутрішній діалог із
самим собою, сприятиме розвитку педагогічної думки — відвертої, самокритичної,
творчої.
|