Шляхи
підвищення активності та ролі учнівського самоврядування
1. Надання учням більшої самостійності в організації
колективної творчої діяльності. 2. Активне залучення учнів до всіх сфер життя шкільного колективу. 3. Поєднання самодіяльності учнів з наданням
допомоги дорослими.
4. Збагачення
життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена шкільного колективу
шляхом виявлення та реалізації привабливих соціально-колективних
ініціатив.
5. Надання учням реальних прав та обов'язків.
6. Повага педагогів до самостійних думок представників і
рішень органів учнівського самоврядування.
7. 7. Виявлення справжніх лідерів, залучення їх до активної
громадської діяльності. Дотримання принципу: жодного підлеглого – всі
організатори та відповідальні виконавці.
8. Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога
представникам учнівського активу.
9. Розширення меж гласності учнівського самоврядування, відкритий
характер роботи всіх органів учнівського самоврядування.
Важливим критерієм ефективності
учнівського самоврядування є сформованість елементарного рівня організаційної
культури учнів-лідерів (відповідальність, організованість, цілеспрямованість,
емоційна єдність, дисциплінованість, багатий внутрішній духовний світ, потреба
у творчості та виявленні ініціативи). Реалізація означеного завдання є можливою
за умови визнання дорослими самоврядування як школи підготовки юних
організаторів, управлінців, участі всіх членів колективу в обговоренні завдань;
застосування практики переходу колективу від організації простих справ до
дедалі складніших з урахуванням творчих можливостей колективу; неприйняття
рішення без обговорення всіх запропонованих учнями альтернатив.
Підліткам потрібно доручати серйозні справи, адже
громадська інфантильність призводить до інтелектуальної
обмеженості. Тому головним завданням учнівського самоврядування є виховання
взаємин, які дозволяють особистості вже в підлітковому віці безпосередньо
спілкуватися з суспільством, відчувати себе активним учасником громадського
життя. З метою реалізації зазначеного вище завдання доцільно розробити заповіді
учнів школи, враховуючи специфіку конкретного навчально-виховного процесу.
|