Народні балади
1. Розповідь учителя про народні балади як фольклорний жанр.
2. Колективна бесіда з учнями про зміст прочитаних балад.
3. Робота з ілюстрацією до балади "Ой чиє ж то жито, чиї ж то покоси".
4. Зіставлення народної балади з історичною піснею (за робочим зошитом з літератури).
5. Читання напам'ять вивчених балад.
6. Підсумкове слово вчителя про значення балад і використання їх у художній літературі.
У процесі роботи на уроці потрібно підкреслити національний колорит українських народних балад, використання в них народних образів-символів (тополя, калина), уславлення героїв національної української історії (Сава Чалий), відтворення українських народних звичаїв та обрядів ("Лимерівна", "Ой не ходи, Грицю...").
ДЗ. Прочитати статтю "Український народний романс", ознайомитися з текстами пісень літературного походження (за фольклорними збірниками, хрестоматіями, підручником). Підготувати повідомлення про життя легендарної піснярки Марусі Чурай та про її пісні (окремим учням).
|